logo

Dag 4 & 5 – Van Bangkok naar Chiang Mai

De laatste dag in Bangkok hebben we rustig aan gedaan. Tot ons grote verassing kwamen wij Britney Spears tegen en moesten natuurlijk even met haar op de foto! We moesten om 17.00 op Bangkok station (Hua Lamphong) zijn om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan (ongeveer 750km).

[wpgmappity id=”4″]

Eerst de weg ernaar toe zoeken, dan de juiste trein en plaats vinden. Gelukkig hadden we al kaartjes en verliep alles soepel. Eenmaal op ons plekje genesteld was het leuk om alle andere toeristen te zien zoeken en sjouwen met veel te grote koffers!!! Het begin stuk van de rit zit je nog gewoon op bankjes en kun je nog van de omgeving genieten. Ook kun je eten in de trein (niet bijster lekker maar OK) en om een uurtje of 10 (of eerder op verzoek) tovert een vrouwtje alle bankjes om tot bedden (1 boven en 1 beneden) ze maakt ze heel snel op. Door het hobbelige spoor schrik je af en toe wakker, maar wordt je ook wel weer lekker heen en weer geschommeld om in slaap te vallen. Om 7 uur sochtends word je door een vrouwtje wakker gemaakt en worden alle bedjes weer omgetoverd tot banken. Toch wel weer een belevenis!

Om 9 uur kwamen we aan op Chiang Mai en konden we met het lokale vervoersmiddel de songtaews ( pick-up truck met banken in het laadruim) naar het Maninarakorn hotel (op aanraden van Fleur geboekt voor 2 nachten). Wat gelijk opviel was dat het klimaat hier veel minder plakkerig en warm is. Eerst even een duik genomen en vervolgens de stad te voet gaan verkennen. Heerlijk geluncht ( hier hadden we wel even behoefte aan na dat trein voer). Weer behoorlijk wat tempels gezien en na al dat lopen onze voetjes even lekker laten beknabbelen door visjes. Wat hebben wij in een deuk gelegen. Gelukkig went het kriebelen na een tijdje. Als laatste zijn we met de tuk tuk naar de night bazaar gegaan om slippers, een losse lange broek en kleine snuisterijen te kopen. Wat een grote markt, ze hebben en maken hier echt van alles!

1. Linda Reply

Hola amigos!

Wat een te gekke verhalen en foto’s!! Heb nu eindelijk in de gaten hoe ik een reactie moet plaatsen. Het lukte telkens niet via de Ipad en Iphone, dus maar ff de computer aangezet. Zo te lezen en te zien hebben jullie het prima naar je zin! Gave foto ook met die monniken! Ik ga snel verder lezen!! Dikke kus!