logo

Dag 3 – Toeristje spelen in Bangkok

We zijn wel eens beter wakker geworden. Na slechts een paar uur slaap begonnen we dag met een ontbijt. Na een paar flinke bakken koffie konden we er weer tegenaan. Als eerste op ons lijstje stond de Grand palace bekijken. Het was buiten alweer behoorlijk warm, dus namen we de taxi met airco.

Bij het Grand Palace aangekomen mochten we alleen met lange broek en rok naar binnen. Altijd fijn met dit klimaat :) We hadden gelukkig wel genoeg te drinken bij ons, wat allemaal is opgegaan.
Maar wat veel moois is hier gebouwd, dat doet je de warmte wel weer vergeten. Erg bijzonder al die tempels, Boeddha’s, muur schilderingen en monniken. En wat veel mensen komen hier op af.
We hebben weer goed ons best gedaan met foto’s schieten! Na afloop hebben we lekker een ijsje en een kokosnoot genomen ter verkoeling. Toen te voet doorgegaan naar de liggende Boeddha.
Bij een zij-ingang wilde een man ons wijsmaken dat we tot vier uur niet naar binnen konden vanwege een ceremonie. (het was kwart over 2 op dat moment). Ief keek me al met grote ogen aan en had zich gelukkig goed ingelezen en wist dat er veel oplichters rond lopen. De beste man wilde ons voor “20” bath wel wat ander mooie dingen laten zien in die tijd! Wij hebben vriendelijk bedankt en zijn verder gelopen.

Na een tijdje kwamen we bij de hoofdingang (al behoorlijk over verhit). Wat bleek de tempel was natuurlijk gewoon open. We hebben de liggende Boeddha bezocht en zijn na afloop nog over een Thais marktje gelopen. Zoeken naar een taxi die met meter wilde rijden was hier beduidend lastiger. Na een half uur rond gesjokt te hebben en menig taxichauffeur aangesproken te hebben, hadden we eindelijk beet! Een oude baas met een vergroeide knobbel neus, maar dat terzijde. De beste man wist zeker waar ons hotel was, maar al gauw kwamen we erachter dat dit niet zo was… We zaten wel in de richting, maar aan de verkeerde kant van de weg, bleek nadat hij het had nagevraagd bij een politieagent. Dus zo gezegd zo gedaan maakte hij een u-turn. Dit bleek echter niet soepel te gaan, want hij zag een andere auto over het hoofd en pakte de zijkant van deze auto mee. Na 5 minuten 2 kibbelende Thaien te hebben aanschouwd, besloten wij onze biezen te pakken en de rest te voet af te leggen. Uiteraard hebben wij nog wel even netjes betaald. Nu was echt tijd voor een verfrissende duik in het zwembad.

Na weer opgeknapt te zijn, zijn we even wezen eten in de MBK shoppinghal. Dit gebouw is een overdekt gebouw van 8 verdiepingen vol met Thaise meuk. Op de terugweg hebben wij ons zelf, na deze vermoeiende dag, tegoed gedaan aan een uur durende voetmassage. Wat een verwennerij en dat voor maar 5 euro!

1. Wilma Reply

Hoi schatten leuke foto’s en verhaaltjes geniet maar lekker, jullie verdienen het! Love you, dikke kus ook van paparonie XXX

2. Edwin en Joke Reply

Mooie foto,s en wat een avonturen weer met zo,n taxi! Kussen EdenJook