logo

Dag 12 & 13 van Pai naar Bangkok naar Kanchanaburi

Na 4 heerlijke dagen in pai geweest te zijn is het dan echt tijd om te vertrekken… We vertrekken met een minibus weer richting Chiang Mai, waar we vervolgens een VIP bus pakken richting Bangkok. Deze nachtbus is echt een hele luxe bus (maaltijden, eigen TV scherm, stoelen waar je u tegen zegt en een kussen en dekentje) en willen voortaan niets anders meer. Ook de kosten vallen erg mee, €20 pp, dus daarvoor hoeven we het niet te laten.

Toen we ‘s ochtends om 4 in Bangkok werden gedropt op een overvol busstation, raken we beide even in shock… Deze drukte zijn we niet meer gewend!! We vinden gelukkig snel een minibusje die ons kan vervoeren naar Kanchanaburi en zijn beide erg blij dat we dit drukke station mogen verlaten, deze blijdschap is echter van korte duur wanneer blijkt dat onze chauffeur suïcidale trekjes heeft… Met 160 km/h bumperkleven, links en rechts inhalen, mensen van de baan drukken ect ect. De wegen in Thailand zijn ook niet al te best dus we zitten regelmatig met ons hoofd tegen het dak aan. Al met al waren we opgelucht toen we 2 uur later deze helse rit achter de rug hadden en op het busstation van Kanchanaburi stonden. Hier zat het ons echter ook niet mee.. Het hotel wat we hadden uitgekozen bleek nog 70km verder te zitten en alle taxi’s die er waren wilden ons een poot uitdraaien. En omdat er om 6 ‘s ochtends nog geen winkel open was om even te internetten zijn we maar op de bonnevooi naar een ander hotel gegaan. Uiteindelijk hadden we er eentje naast de Bridge over the river Kwai en konden we na deze lange rit even een kleine tukkie doen om vervolgens Kanchanaburi in te gaan.

We hebben hier het JEATH museum, de Bridge en de begraafplaats bezocht. Allen ter nagedachtenis aan de slachtoffers die zijn gestorven bij het het bouwen van de Birma spoorlijn tijdens WOII. Dit ter voorbereiding voor wat we de volgende dag gaan bekijken: Hellfire’s pass.
Na heerlijk gedineerd te hebben met de brug als ons uitzicht zijn we vroeg in ons bedje gekropen… Morgen weer een drukke dag voor de boeg met een bezoek aan de Erawan watervallen, Hellfire’s pass en busreis naar Bangkok. Daar hebben we met Ralph en Marjet afgesproken.

PS: de foto’s komen weer eens later… :-)

1. Edwin en Joke Reply

Was weer even een hectisch dagje! Jullie hoofden zullen zo langzamerhand wel vol zitten van al die indrukken. Blijf er van genieten!